سرخط خبرها
خانه / اهداف روابط عمومی

اهداف روابط عمومی

روابط عمومی کوششی است طرح شده برای نفوذ بر افکار عمومی از طریق سیرت خوب و عملکرد مسئولانه براساس ارتباطات دو جانبه ی رضایت بخش.

روابط عمومی عملکرد معینی از مدیریت است که به ایجاد و حفظ ارتباط متقابل و همچنین تفاهم، پذیرش و مقبولیت و همکاری متقابل بین سازمان ها و افرادی است که با آن سر و کار دارند، کمک می کند. متضمن حل و فصل مسایل و مشکلاتی است که در زمینه های مذکور پیش می آید.

به مدیریت کمک می کند که از افکار عمومی مطلع و نسبت به آن حساس و پاسخگو باشد، مسئولیت های مدیریت را در زمینه های خدمت به منافع عمومی تبیین می کند.

به مدیریت کمک می کند که با تغییرات همگام باشد و به گونه ای اثربخش از تغییرات استفاده کند و به عنوان یک سیستم هشدار دهنده و پیش آگاهی دهنده در پیش بینی امور به مدیریت کمک می کند.

در زمینه های مذکور تحقیق و بررسی می کند و از ارتباطات صحیح، منطقی و اخلاقی به عنوان ابزار اصلی کار خویش استفاده می کند.

روابط عمومی علم اجتماعی و هنر تحلیل گرایشها، پیش بینی آثار آنها، مشورت با رؤسای سازمان و تهیه و اجرای برنامه ها عملی که هم در جهت منافع مؤسسه و هم همگان باشد.

روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس همین بینش و نفوذ فرهنگ اسلامی در اجزای مفهوم روابط عمومی و در راستای پیش برد اهداف متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران زیر لوای پرچم هدایت داهیانه رهبری معظم انقلاب و مسئولان دلسوز و خدوم کشور،

خصوصا دانشگاه آزاد اسلامی مسئولیت خطیر خود را به نحو مطلوب به انجام می رساند.

 

اهم فعالیتهای روابط عمومی واحد مراغه :

1.   تکریم ارباب رجوع و توسعه فرهنگ جلب رضایت مشتری در جان مجموعه ی اداری .

2.   اطلاع رسانی عملکرد سازمان و معرفی کامل آن به مخاطبان و ایجاد بستر مناسب همکاری متقابل و آسان بین سازمان و مخاطبان.

3.   ایجاد انگیزه و نشاط در پرسنل سازمان جهت بهبود شرایط کاری و ایجاد رضایتمندی شغلی .

4.   گرامیداشت ایام و مناسبتهای ( ملی ، مذهبی و مردمی ) با برگزاری مراسمات مختلف، همایش ها، جشن ها، یادبود، سالگرد، دیدار، زیارت، مراسم سخنرانی و …

5.   تعامل سازنده، صمیمی، راهبردی و کاربردی با مطبوعات از طریق انتشار اخبار، رپرتاژ، آگهی، مقاله و سایر نیازمندیهای سازمان در آنها.

6.   چاپ بروشور، بنر، پوستر، نشریه، دفترچه های تخصصی، اقلام یادبودی و یادگاری، تراکت، پارچه و …

7.   ارسال پیامک از طریق سامانه اختصاصی دانشگاه در مناسبت های مختلف و جهت اطلاع رسانی عمومی و داخلی .

8.   تحقیق و بررسی و نظر سنجی جایگاه دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه در بین مخاطبان و انتقال آن به متولیان امر در داخل مجموعه و تشکیل جلسات مشورتی و آسیب شناسی در این زمینه .

9.   تولیت جلسات هیئت رئیسه دانشگاه و تهیه صورت جلسات مربوطه و پیگیری مصوبات آن .

10.  ایجاد زمینه و بستر مناسب جهت تعامل با ادارات و نهادهای شهرستان و بسط و گسترش همکاری با آنها.

11.  انجام تبلیغات ویژه و گسترده در راستای هدایت تحصیلی و جذب دانشجو و اطلاع رسانی در این زمینه در سطح شهر، استان و کشور.